woensdag, april 29

D24 check gehaald & de rest van de week !

Wat een blijheid! Het is zo ontzettend fijn om je check in 1 x te halen. Echt een goed gevoel! Ik had gister achter op de dag mijn check. Na een short field take off moest ik airwork laten zien. Dus een slow flight, steep turns, stalls een Practice Forced Landing en een Engine Failure After Take Off. Uiteraard simuleert de instructeur dat door het gas naar idle(stationair) te trekken. Daarna moest ik ciruits vliegen op Gateway. Het was midden op de dag en erg winderig en turbulent. Dus ik mocht van hem kiezen of ik door wilde gaan of terug wilde naar Falcon. Ik ging ervoor. Eerste landing was niet zo goed, maar daarna heb ik alleen maar betere laten zien. Normal landing, flapless landing(kom je heel hard binnen), Glide-in met Go Around, Glide-in touch&go (Yes hij lukte:), en een precision landing waarbij de instructeur zegt waar hij de wielen op de grond wil hebben. Toen gingen we terug naar Falcon en heb ik een short field landing gemaakt. Dan is je ground roll zo kort mogelijk. En eenmaal binnen bij de debriefing kreeg ik te horen dat ie binnen was!! Heerlijk!!

En dat na een wild weekend. Eerst met Joan na een ochtend cancellen vanwege de gusty wind naar de open dag op ons vliegveld geweest.

Joan en ik hebben wel weer veel lol gehad, vooral om onze geliefde Tango1 man (is de fuel man). Op deze foto staan we voor de politie heli van Mesa. Kennis gemaakt met politieman Dave en politieman Dave. En hopelijk kan ik Jop er deze week nog even mee naartoe nemen voor een kijkje. De hangar zit namelijk vlak naast onze school.

De dag erna zijn we met een groep gaan Jetskien aan Canyon Lake. Hopeloos omgereden via Saguaro Lake. Maar uiteindelijk een hele mooie route gereden door de Apache Trail. Hoe stoer is dat Jetskien! Ik ging samen met Syl en zo'n apparaat gaat hard!! We kwamen met 56mijl, dus bijna 100km/u over het water voorbij sjeesen! Even lekker uitwaaien dus!


Vorige week ben ik op een vrije dag met Joan en nog een andere crew naar de Honeywell fabriek op Phoenix Sky Harbour geweest. De vader van mijn instructeur vliegt daar een Boeing 757 die motoren test voor Honeywell. Heel raar gezicht, want achter de stoel van de co zit op de romp nog een extra motor geplakt. Heel erg leuke dag gehad!


Vorige week heb ik mijn eerste navigatievluchten gehad. Dat is echt anders vergeleken wat ik hier normaal doe. Het kost alleen heel erg veel werk. Mijn instructeur zegt waar ik heen moet plannen, dat was de eerste keer Marana een vliegveld ten zuiden van Phoenix. Omdat we VFR vliegen ga je door middel van punten op de grond, zoals bergen, kanalen, dorpjes, wegen een route uitstippelen. Vlak voor je vlucht bereken je door middel van de winden op de hoogte waar jij gaat vliegen hoelang je over de legs gaat doen. En hoeveel fuel je verbruikt. In de lucht controleer je dat door boven ieder checkpoint te kijken of je op tijd zit. Zoniet, moet je kunnen uitleggen waarom en hoeveel fuel je dan wel verbruikt. Een hoop werk!! Hieronder zie je mn eerste planning. Dit is ook waar mijn volgende check (D32) over zal gaan.


Zometeen ga ik Nom, Jop en Leen van het vliegveld op halen! Moet aan het einde van de middag vliegen dus dat kan precies! Vindt het zoo leuk dat ze komen!
We keep in touch! Knuffel Lot

Geen opmerkingen:

Een reactie posten